czwartek, 27 października 2022

Specjaliści SEO

Chcesz zostać ekspertem SEO, ale nie masz pojęcia od czego zacząć?

Zapotrzebowanie na specjalistów SEO jest większe niż kiedykolwiek, a średnie stawki godzinowe mieszczą się w przedziale 75-150 dolarów, istnieje więc wyraźna zachęta finansowa, aby stać się dobrym w SEO. Ponieważ jednak żadna uczelnia nie oferuje dyplomów z zakresu SEO, to od Ciebie zależy, czy wytyczysz swoją własną ścieżkę w tej branży. W tym poradniku dowiesz się, jak w 8 prostych krokach wejść na rynek i rozpocząć swoją podróż do zostania ekspertem SEO.

Co tak naprawdę rozumiemy przez "eksperta SEO"?

Ekspert to pojęcie względne. Możesz uważać mnie za eksperta SEO, ale ktoś z większym doświadczeniem jak Rand Fishkin prawie na pewno nie. Nieważne, jak dużo nauczysz się o SEO, zawsze znajdzie się ktoś, kto wie więcej. Z tego powodu, twoim celem nie powinno być zostanie ekspertem SEO per se. Powinno być nim nauczenie się wystarczająco dużo, aby uzyskać wyniki konsekwentnie.

1. Dowiedz się, jak działają wyszukiwarki

Indeks Google zawiera tryliony stron internetowych, a zbudowany jest przede wszystkim z indeksowania sieci. Kiedy wpiszesz zapytanie do Google, pobierze on wszystkie pasujące strony. Ponieważ często istnieją miliony odpowiednich wyników, algorytm Google szereguje je na podstawie setek czynników. Nikt nie wie, jakie są wszystkie te czynniki i jak są ważone, ale znamy kilka z nich. SEO wpływa tylko na tzw. wyniki organiczne. Nie ma wpływu na płatne reklamy.

2. Zrozumieć trzy kluczowe czynniki rankingowe

Wiele osób zapędza się w optymalizacji pod kątem czynników rankingowych, które nie są aż tak ważne. Więc zanim zaczniesz obsesyjnie myśleć o pagespeed lub tagach tytułowych, upewnij się, że jesteś na szczycie tych trzech najważniejszych.
To jak dobrze Twoja strona pasuje do zapytania. Jeśli ktoś wpisze w Google "jak zrobić olejek lawendowy", to Google nie zwróci mu stron o samochodach, bo to nieistotne.Ale trafność sięga głębiej. Twoja strona musi również pasować do rodzaju treści, które ludzie chcą zobaczyć.Na przykład, osoba wyszukująca "jak zrobić olejek lawendowy" chce poradnika. Nie chcą kupić gotowego olejku lawendowego. Dlatego wszystkie wyniki na pierwszej stronie to wpisy na blogu, a nie strony produktowe.Dostosowanie się do "dlaczego" kryjącego się za zapytaniem jest znane jako optymalizacja pod kątem intencji wyszukiwania.

Autorytet

W dużej mierze sprowadza się to do backlinków.
Google postrzega linki jako głosy zaufania. Im więcej wysokiej jakości backlinków posiada użytkownik, tym wyższa jest jego pozycja w rankingu.Najlepsze backlinki mają dwie kluczowe cechy: autorytet i znaczenie.Autorytet odnosi się do mocy linkującej witryny i strony internetowej. W Ahrefs mamy dwie metryki do pomiaru tego: Domain Rating i URL Rating. Najpotężniejsze linki to te pochodzące ze stron o wysokim wskaźniku URL.Istotność odnosi się do tematu linkującej strony i strony internetowej. Na przykład, jeśli post o tworzeniu olejku lawendowego ma dwa backlinki, jeden z bloga technicznego i jeden ze strony poświęconej zdrowiu, ten ze strony poświęconej zdrowiu jest prawdopodobnie bardziej istotny. Jednakże istotność na poziomie strony również ma znaczenie. Jeśli linkująca strona na stronie technicznej dotyczy istotnego tematu, takiego jak najlepsze inteligentne dyfuzory, a strona na stronie zdrowotnej dotyczy niepowiązanego tematu, takiego jak kulturystyka, wówczas link ze strony technicznej może być bardziej istotny.

Użyteczność

Google dąży do tego, aby pokazać najlepszy wynik na pole position. Oznacza to, że nie wystarczy tylko dopasować się do intencji wyszukiwania. Twoja treść musi być najbardziej zasługująca na pierwsze miejsce.Ale to, co stanowi jakość i użyteczność, zależy od samego zapytania. Najlepszym rozwiązaniem jest więc przejrzenie aktualnych stron znajdujących się na szczycie rankingu i sprawdzenie, co jest w nich dobre, a co nie.Na przykład, ten kalkulator działa dobrze na komputerze stacjonarnym, ale nie jest użyteczny dla użytkowników mobilnych, ponieważ jest prawie nie do użycia na telefonie komórkowym:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym jest TikTok?

 TikTok szturmem zdobył świat, przyciągając miliony użytkowników swoimi krótkimi filmami i angażującymi treściami. Dla firm pojawia się pyta...