czwartek, 27 października 2022

Jak udoskonalić umiejętności SEO?

Załóż stronę internetową

Bez względu na to, ile książek przeczytasz o golfie, nigdy nie wygrasz turnieju bez podniesienia zestawu kijów i ćwiczenia. To samo dotyczy SEO. Musisz znać teorię, ale nie ma substytutu dla zabrudzenia rąk i rzeczywistego rankingu witryny. Aby rozpocząć swój własny projekt, wszystko co musisz wykonać następujące kroki:

Wybrać temat, którym się pasjonujesz;

Kupić domenę i hosting;

Postawić podstawową stronę internetową;

Zacząć tworzyć treści

Od tego momentu, jest to przypadek wprowadzania swojej wiedzy SEO w praktyce poprzez optymalizację treści, budowanie niektórych linków i upewnienie się, że Twoja strona jest technicznie dobra z punktu widzenia SEO. Nic nie nauczy cię więcej o SEO niż robienie tego.

Opanuj jedną konkretną umiejętność w SEO

Ponieważ SEO jest tak szeroką dziedziną, nie będziesz miał czasu, aby stać się ekspertem zarówno w link buildingu, jak i technicznym SEO. Te dwie dziedziny tak mało się pokrywają, że poprawa jednej umiejętności nie poprawi drugiej. Zamiast tego, powinieneś stać się ekspertem SEO w kształcie litery T. Bycie ekspertem SEO w kształcie litery T oznacza, że masz szerokie umiejętności we wszystkich dziedzinach SEO, ale wyróżniasz się w jednej konkretnej dziedzinie. Tak więc, podczas gdy możesz zbudować dochodowy biznes świadcząc usługi SEO dla wszystkich rodzajów firm, łatwiej jest doskonalić swoje rzemiosło, gdy skupiasz się na jednej niszy. Upewnij się tylko, że wybrana przez Ciebie nisza jest zarówno nieco lukratywna, jak i interesująca dla Ciebie. Na przykład, jeśli jesteś zainteresowany w nieruchomości, można świadczyć usługi SEO dla firm nieruchomości. To nisza, w której pieniądze płyną dość swobodnie, a firmy zawsze szukają nogi w górę.

Stwórz systemy i deleguj zadania

Im więcej nauczysz się o SEO, tym bardziej zdasz sobie sprawę, że nie ma wystarczająco dużo godzin w ciągu dnia, aby zrobić wszystko samemu. Ale nawet gdyby tak było, to i tak byłoby to nieefektywne. Bycie "t-shaped SEO expert" oznacza, że są ludzie, którzy są lepiej wyposażeni do obsługi większości zadań SEO niż ty. Przekazanie tych zadań odpowiednim osobom zwalnia Twój czas, który możesz poświęcić na rzeczy, w których jesteś najlepszy i które sprawiają Ci największą przyjemność. Na przykład, jeśli twoje doświadczenie polega na badaniu słów kluczowych i pisaniu treści, które plasują się w rankingu, to właśnie w ten sposób powinieneś spędzać swój czas. Można przynieść na kogoś do obsługi zadań, takich jak link building i techniczne SEO. Oprócz oszczędności czasu, Twoi klienci otrzymają lepszą obsługę, ponieważ mają wysoko wyspecjalizowanych ludzi pracujących nad każdym aspektem ich SEO. Jednak więcej osób oznacza więcej ruchomych części, co może prowadzić do wpadania rzeczy między pęknięcia. Tworzenie systemów jest najlepszym sposobem na utrzymanie wszystkich na tej samej stronie. Oznacza to stworzenie list kontrolnych SEO (lub SOP), których używasz przy każdym projekcie, aby utrzymać wszystko na właściwym torze.

Nigdy nie przestawaj się uczyć

SEO porusza się szybko. W samym 2018 roku Google zgłosiło dokonanie ponad 3200 aktualizacji algorytmu. Chociaż wiele z tych aktualizacji było stosunkowo niewielkich dla użytkowników, daje to dobry pomysł na to, jak szybko "najlepsze praktyki" w SEO mogą się zmienić. To powiedziawszy, próba utrzymania się na szczycie każdej maleńkiej zmiany, jaką wprowadza Google, prawdopodobnie będzie wysiłkiem na próżno, więc lepiej pozostać skupionym na podstawach. Innymi słowy, zamiast ścigać zmiany algorytmu, ścigaj to, co algorytm próbuje zrobić: dostarczać użytkownikom najlepsze i najbardziej odpowiednie treści. W ten sposób nie będziesz musiał się tak bardzo martwić o aktualizacje i kary. Czy to oznacza, że nie powinieneś tworzyć sieci kontaktów i śledzić ekspertów, aby poszerzyć swoje możliwości i być na szczycie nowych, wartościowych strategii? Oczywiście, że nie. Oto więc kilka sposobów, aby to zrobić:


Weź udział w konferencjach SEO;

Połącz się z profesjonalistami SEO na LinkedIn;

Śledź ekspertów SEO na Twitterze;

Dołącz do społeczności Slack;

Dołącz do grup na Facebooku;

Czytaj blogi SEO;

Oglądaj filmy;

Słuchaj podcastów

Wybierz te, które najbardziej do Ciebie przemawiają, ale nie przesadzaj. Kieruj się zasadą Pareto i poświęć 80% czasu na robienie i 20% na naukę.

Bądź cierpliwy

Anders Ericsson stwierdził, że opanowanie nowej umiejętności wymaga 10 000 godzin praktyki. Czy może to zająć mniej? Możliwe. Ale chodzi o to, że zostanie ekspertem SEO nie jest procesem trwającym całą noc.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym jest TikTok?

 TikTok szturmem zdobył świat, przyciągając miliony użytkowników swoimi krótkimi filmami i angażującymi treściami. Dla firm pojawia się pyta...